05-02-06

Wereldpremière Volkswagen GX3 ...

Een crossover tussen een sportwagen en een motorfiets voor een gunstige prijs.

Volkswagen stelde de GX3 in wereldpremière voor op de Los Angeles Auto Show - een gloednieuw crossovermodel tussen een sportwagen en een motorfiets voor de Noord-Amerikaanse markt.

De GX3 is de vrucht van een samen-werking tussen het Volkswagen Moonraker Team en het Volkswagen Design Center in California.
Dit voertuig belichaamt een ver-rassend idee dat productierijp is.

Met zijn drie wielen en zijn unieke design opent de Volkswagen GX3 nieuwe perspectieven op het vlak van rijgedrag.

Een motorfiets met Volkswagen-logo: de lichte, snelle en milieu-vriendelijke GX3 leunt door zijn concept veel dichter aan bij een motorfiets dan bij een klassieke wagen.
Deze tweezitter van Volkswagen is uniek, jong, buitensporig en financieel betaalbaar.
Hij geeft een nieuwe definitie aan de mobiliteit, verandert zelfs de dagelijkse trajecten in plezierritjes en opent dankzij zijn sportieve karakter nieuwe horizonten op het vlak van het dynamische gedrag.
Bovendien mag de GX3 ook gebruik maken van de typisch Amerikaanse carpool lane,
ook al is de bestuur-der alleen (carpool lane: rijstrook voorbehouden aan carpoolers waaropook motorfietsen, hybride voer-tuigen, vervoermaatschappijen en het openbare vervoer rijden en die men terugvindt in heel wat grote Amerikaanse steden).

De GX3 wordt aangedreven door een motor met een cilinderinhoud van 1,6 l.
Deze 4-cilindermotor levert 92 kW (125 pk).
Tot daar de cijfers. Wat ze niet zeggen is dat de GX3 een volbloed rijmachine is, een motor-fiets met twee plaatsen naast elkaar, 125 pk en 152 Nm sterk en met een gewicht van slechts 570 kg.
Het resultaat daarvan is een verhouding gewicht/vermogen van 4,56 kg/pk en dus een heel uitzonderlijke dynamiek.
De GX3 doet slechts 5,7 s over de spurt van 0 tot 100 km/h en de dwarsversnelling in bochten kan oplopen tot 1,25 g - dat zijn prestaties die rasechte sportwagens waardig zijn.

Bovendien komt het verbruik van geen enkele gelijk-waardige sportwagen ter wereld ook maar een beetje in de buurt: 5,2 l/100 km.
Een serieversie van de GX3 zou erg snel klaar kunnen zijn.
De "feedback" van het Amerikaanse cliënteel op de GX3 zal in dat verband een doorslaggevende rol spelen.

10:35 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |