17-01-06

De monovolume's van VW...

Ken je ze allemaal?

Tja,het zijn er geen 10 maar wel 3!

Te beginnen met de kleinste,de Touran dan de Sharan en de Multivan!

En dat VW in deze klasse al het langst bezig is bewijst de verantwoordelijke bij VW op het salon!

21:20 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Audi Exclusive...

Een Audi naar je eigen wens,koetswerkkleur,tapijtkleur,18 leder en hout kleuren!

Zelfs de kleur van je veiligheidsgordels kun je aanpassen.

Ruime keuze in alu-velgen.

Hier een beetje meer uitleg vanop het salon!

21:01 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

12-01-06

DSG - Direct Shift Gearbox

De versnellingsbak die sneller is dan zijn schaduw!

Audi biedt u op bepaalde motoren van de A3, de A3 Sportback en de TT een nieuwe versnellingsbak aan.
De direct schakelende DSG stamt uit de autosport en garandeert u een meer dan gemiddeld sportief rijgedrag en uitstekende spontane reacties op het gaspedaal.

De nieuwe direct schakelende DSG® is eigenlijk een manuele versnellingsbak, die dankzij een intelligente elektrohydraulische sturing automatisch kan schakelen.
Hoewel het om een revolutionaire en vernuftige technologie gaat, is het werkingsprincipe heel eenvoudig.
Dankzij twee koppelingen, die om de beurt actief zijn, is er geen dode tijd meer wanneer er wordt geschakeld.

Even uitleggen toch : Koppeling 1 bedient de onpare versnellingen (plus de achteruit) en koppeling 2 de pare.
De versnellingsbak is verder uitgerust met twee primaire en twee secundaire assen .
Dankzij die constructie is de versnelling net boven die die ingeschakeld is constant "standby" en klaar om in actie te schieten.

Een voorbeeld: wanneer de auto in 3de staat, is de 4de al in gang gezet, maar nog niet gekoppeld (vandaar de dubbele assen).
Zodra het ideale schakelmoment is bereikt, wordt het tandwiel van de 3de versnelling ontkoppeld terwijl dat van de 4de wordt gekoppeld.
En dat zonder dat de aandrijving wordt onderbroken.
Met de DSG-versnellingsbak verenigt Audi aldus de voordelen van een manuele versnellingsbak op het vlak van verbruik en hoog rendement met het comfort van een volwaardige automatische versnellingsbak.

Kortom, de DSG-bak biedt een fundamenteel nieuwe kijk op het Audi-rijden.

21:10 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Audi's toekomstige sportwagen - de R8 ...

Het is voortaan officieel: de nieuwe sportwagen van het merk met de vier ringen zal Audi R8 heten.
Deze wagen, die twee jaar geleden op de IAA in Frankfurt werd voorgesteld als het studiemodel «Le Mans quattro» ,zal vanaf het vierde kwartaal van 2006 in serie gebouwd worden.
De marktintroductie is gepland voor het tweede trimester van 2007.

Momenteel wordt bij quattro GmbH, de dochtermaatschappij van Audi - die zal instaan voor de assemblage - en bij de afdeling Technische Ontwikkeling van Audi, volop voortgewerkt aan de ontwikkeling en de testen.
In totaal zullen 250 mensen werken aan de productie van de R8.

Voor de R8 maakt Audi gebruik van een intelligente lichte constructie, wat ook een van de basisvaardigheden is van de fabriek in Neckarsulm.
De lichtgewichtconstructie van de Audi’s A2, A6 en A8 werd al ontwikkeld in het aluminium Center van de vestiging.

20:53 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |