12-09-05

Vrienden...

Familie,vrienden,blogvrienden en collega's ik heb jullie graag!
Het wordt te weinig gezegd denk ik!
Mensen geven niet veel meer om mekaar,praten veel te weinig met elkaar!
Is dit de druk van de maatschapij dat ons hiertoe leid!
In grote maten wel,tijd ,tijd en nog eens tijd te kort!
Zelfs voor je eigen gezin of kind kom je soms tijd te kort!
Allebei full-time werken,kom je thuis na het afhalen van je kind(eren) ,begint het koken,kuisen,wassen en plassen,
dan nog een uurtje of twee ontspannen voor TV of een DVD die je toch niet uitziet omdat je in de zetel in slaap bent gevallen!
Je erkent het als jong koppel wel ergens hé.
Daarom zeg ik het nog eens, ik heb jullie graag!
Groetjes van ré!

21:32 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

10-09-05

Zijn jullie het ook beu?

Die hoge prijzen aan de pomp,wel nu kan je een pettitie tekenen tegen de hoge belasting die onze regering opheft op de brandstof en in het algemeen op de autos en moto's.

Ben je er tegen? Klik hier en vul in!

Verder nog enige tips om je brandstofverbruik te doen afnemen!

1) Brede banden
Leg geen onnodig brede banden onder je auto. Wie kiest voor een grotere dan de door de fabrikant aanbevolen bandenmaat, doet zijn verbruik door het grotere wegcontact met 2 tot 5% toenemen.

2) Zachte banden
Controleer ook regelmatig de bandenspanning: als die te laag is stijgt het verbruik met 3 tot 7%.

3) Open ramen
Rijden met open ramen of dak kost, vooral bij snelheden boven de 60 km/u, een meerverbruik van 2 tot 5%.

4) Luchtweerstand
Verwijder imperiaal, bagagebox of fietsrek wanneer je ze niet gebruikt, want die maken de auto 30 tot 50% dorstiger (fietsen achteraan de auto iets minder: 20-30%)BallastGooi alle zaken die je niet nodig hebt voor je vertrek uit de auto.

5)Hoge toeren
Ook de toerentellernaald onnodig hoog laten klimmen kost 30 tot 50% meer brandstof.Zware voetTrek niet te hard op en geef zeker nooit plankgas. En gebruik nooit het laatste kwart dat je je pedaal kunt induwen: dat levert geen extra snelheid of acceleratie op, alleen een hoger verbruik.

6) Stroomvreters
Beperk gebruik van mistlichten, airco, achterruitverwarming, zetelverwarming enzovoort tot het noodzakelijke: de elektriciteit daarvoor wordt immers geleverd door de motor, die meer dorst krijgt als hij niet alleen de auto moet voortstuwen maar ook als stroomgenerator moet dienen.

7)Koudstart
Maak zo weinig mogelijk korte ritten. Een warme motor verbruikt én slijt aanzienlijk minder. De motor van een auto die dagelijks lange ritten maakt ziet er na 400.000 km vaak beter uit dan die van een wagen die alleen voor korte verplaatsingen werd gebruikt na 60.000 km.
Overweeg voor korte afstanden ook het gebruik van de benenwagen en de fiets als alternatief; het is voordelig voor het milieu, voor je conditie en die van je portemonnee.

8) ‘Surplacen’
Zet de motor af zodra je ergens langer dan 20 seconden moet stilstaan.

18:01 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

TE KOOP...

Wegens tijdgebrek en aanschaf van een andere wagen verkopen we onze mobilhome!
Het gaat om een Ford transit 2.5 turbo-diesel met ongeveer 75000km.,bwj.1999.
De opbouw is van Elnagh en voorziet max.7 slaapplaatsen waaronder 4 vaste ( 2 in de alkloof en 2 stapelbedden links achter)
Verder 2 dinettes naast elkaar (2 en 4 zitplaatsen),dus een mooie ruime camper!
Badkamer met gescheiden douche!
Verdere accesoires;Luifel,achteruitrijcamera(zwart-wit),leeslampje in cabine,aqua-cool(zorgt voor wat frissere lucht en kan ook als dampkap gebruikt worden!),cabine-isolatie,zonnepaneel,fietsenrek(3 fietsen), apparte stroomgroep 650W,220 V kabel,2 propaan flessen,plooitafel en stoelen(indien gewenst)
Banden vooraan,start en woonbatterij onlangs vervangen!

De camper wordt verkocht met lichte schade aan de rechter flank (kostenberaming +-1500 euro,profesioneel hersteld) die reeds van de vraagprijs is afgetrokken!
Vraagprijs :22000 euro
Voor meer info,klik op de enveloppe om mij te mailen of gsm;0477/52-08-56.
Enkel ernstige reacties aub!
Groetjes van ikke!

14:56 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

08-09-05

Zoals beloofd hieronder...

Vandaag was mijn tweede dag scholing en dan meteen ook de laatste!
Dat betekent nog wat theorie,vanaf 11.00u praktijk op CAN (controlled area network) een communicatiesysteem tss. verschillende stuurdozen(bv.CAN-aandrijving is tss. motor,auto-versnellingsbak,ABS,Boordnet,enz.)
En dit alles gebeurt met de scoop!
Voor het examen had ik gisteren een beetje schrik eerlijk gezegd want de leerstof was niet zo simpel!
Desondanks mijn faalangst haal ik tot mijn eigen verwondering een 10!
Je moet minimum 7/10 halen om te slagen en daar dacht ik een beetje rond te hangen,een 8 mischien!
Zo zie je maar eind goed al goed zeker!
Wie wil ,wie kan en als je dat geloofd kom je er wel!

Groetjes van ré!

20:56 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

06-09-05

Morgen nog is bijscholen...

Morgen en overmorgen nog wat gaan bijscholen op de hoofdzetel van D'ieteren in Erps-Kwerps.
Dat betekent een stuk vroeger opstaan omdat ik vertek vanuit Dendermonde en er al vlug een dikke90 min. over doe om er te geraken.
Eigenlijk mag ik niet klagen want sommige komen van de kanten van de kust en Ardennen dus die zijn langer onderweg!
2 dagen gaat de les over CANBUS,dit is eigenlijk een soort comunicatie tussen verschillende stuurdozen die in de huidige voertuigen veelvoudig voorkomt in verschillende vormen.
CAN-aandrijving,CAN-comfort,LIN-bus,MOST-bus en noem maar op!
Ik ga hier niet te gedetailleerd op ingaan want voor de meeste is het toch Chinees!
Nu op tijd in mijn bedje en morgen leer ik zeker nog wat bij!
Zo zie je maar,elke dag leer je bij ,zelfs als ik niet op cursus moet!
Dat noemt "ervaring".
Ik ben benieuwd hoe het examen gaat aflopen,ik laat jullie iets weten!
Groetjes!
En ho! voor ik het vergeet de nieuwe Jetta is vandaag binnen gekomen op het werk,mooier in het echt dan op foto hoor,kom gerust eens kijken!

21:58 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |