28-08-05

De nieuwe RS4

Passie ten dienste van techniek

Een dynamisch rijgedrag, vernieuwende ideeën, een opwindend silhouet en een uitrusting die niet onder hoeft te doen voor een berline uit het topsegment. De nieuwe RS4 van Audi is zowel een supersportberline als een exclusieve wagen voor dagelijks gebruik. Hij wordt gekenmerkt door talrijke technische vernieuwingen, die vaak afkomstig zijn uit de autosport.

Voor de RS4 koos quattro GmbH een compacte V8-motor met rechtstreekse benzine-inspuiting (de FSI-technologie). Met zijn 420 pk spurt deze sportberline van 0 tot 100 km/h in amper 4,8 seconden. Vanaf 250 km/h grijpt de elektronische snelheidsbegrenzer in alle zachtheid in. Om een dergelijk vermogen op de weg over te brengen, koos Audi vanzelfsprekend voor quattro permanente vierwielaandrijving.

Met zijn 30 mm verlaagd onderstel, 18-duimsvelgen, achterspoiler, verbrede wielkasten en drempels is de RS4 een karaktervolle berline. En dan heeft u het interieur nog niet eens gezien. De keuze voor de materialen - leder, aluminium, koolstofvezel - en de afwerkingskwaliteit wijzen op de liefde voor details.

De Audi RS4 is nu reeds bestelbaar. Begin alvast te watertanden.

11:47 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De Audi allroad quattro concept

De Audi allroad quattro concept wordt momenteel voorgesteld op de International Automobile Show in Detroit. Deze unieke "cross-over", ontwikkeld in het kader van 25 jaar quattro, is een staaltje van technologisch vernuft. Deze concept car demonstreert immers tal van elektronische snufjes, die in de toekomst in serie geproduceerd zullen worden, zoals de Audi road vision, lane en side assist, enz.

Met zijn elegant sportieve design en zijn polyvalent en functioneel karakter is de allroad concept car een spring in het veld. Dankzij zijn krachtige motor (een V8 TDi met 286 pk), quattro-vierwielaandrijving en ophanging met regelbare luchtvering levert deze wagen zowel op de autosnelweg als op zwaar terrein goede prestaties. Van 0 tot 100 km/h in 6,4 seconden, een topsnelheid van 250 km/h,... Waarom zou autorijden ook geen passie mogen zijn ? Ontdek er snel meer over.

11:34 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Een dynamische en veelzijdige SUV

De Audi Q7 zorgt voor een frisse wind in het segment van de Sport Utility Vehicles (SUV), want dit uniek voertuig combineert dynamiek met veelzijdigheid, spitstechnologie en luxe uit de topklasse. Op de weg blinkt hij uit met zijn prestaties en wendbaarheid en ook in het terrein lost hij alle verwachtingen in.

Met een lengte van 5.086 mm en een wielbasis van 3.002 mm biedt de Q7 aan zijn inzittenden een uniek ruimtecomfort en een nieuwe dimensie op het vlak van moduuleerbaarheid. In de Q7 zijn niet minder dan 28 zit- en laadconfiguraties mogelijk. Tot 7 inzittenden kunnen plaatsnemen - verdeeld over 3 zetelrijen - en door het neerklappen van de 2 achterste zetelrijen is een laadvolume van maar liefst 2.035 liter beschikbaar.

Bij de lancering worden 2 motoren aangeboden. De 4,2 l V8 FSI van 350 pk met rechtstreekse benzine-inspuiting of de 3.0 TDI-zescilindermotor van 211 of 233 pk met common-rail. De kracht wordt op beide motorversies overgebracht door middel van een tiptronic-versnellingsbak.

De Audi Q7 is dé SUV van de uitvinder van quattro, dus vanzelfsprekend behoort permanente vierwielaandrijving tot de standaarduitrusting. Het centrale torsen-differentieel brengt het vermogen zowel on als off road over op de vier wielen. En mede dankzij de dynamische overhellingstabilisering, de variabele bodemvrijheid van 205 mm en de aangepaste demperregeling kan er met de Q7 op zeer veeleisende paden gereden worden.

Aan boord van de Audi Q7 bevinden zich ook verscheidene gloednieuwe technologieën - al dan niet in optie - zoals het vernieuwendeMMI-bedieningsconcept, de Audi side assist met radarsensoren die de bestuurder bijstaan bij het veranderen van rijstrook, het advanced parking system met akoestische signalen én achteruitrijcamera, enz.

De voorverkoop van de Audi Q7 gaat eind september van start.

Wenst u meer informatie over dit uitzonderlijk voertuig ? Surf dan naar de Q7 Globe website.

11:23 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

12-08-05

De nieuwe passat variant...

Hier kan ik jullie alleen maar een voorsmaakje van geven maar hij ziet er veelbelovend uit,niet?

Groetjes!

10:23 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

De nieuwe jetta is in aantocht...

De Jetta is de succesvolste Europese wagen in Noord-Amerika
Volkswagen heeft de Jetta, de populairste Europese wagen in de USA, heruitgebracht.
Het design van de Jetta is compleet nieuw. Momenteel werden wereldwijd 6,6 miljoen Jetta's verkocht.
Het nieuwe model gaat gepaard met het gebruik van een wereldwijd
gemeenschappelijke naam voor de compacte drievolumeauto.
In België wordt de Bora dus terug de Jetta.
Hij wordt gekenmerkt door een sportief design, een vorstelijk interieur, een erg ruime koffer, een soeverein rijgedrag en een uitmuntende afwerking.

Design - nieuwe trekken, een nieuwe dynamiek

De voorsteven met zijn verchroomde radiatorrooster is het overheersende stijlkenmerk van de nieuwe Jetta.
Hij wil graag de weerspiegeling zijn van een duidelijk zelfstandiger karakter, van een sportievere ambitie en van een meer uitgesprokenklasse.
Op esthetisch vlak onthult het V-vormige radiatorroosteropzettelijk een verwantschap met de nieuwe Passat en de golf GTI,
de tweeeerste seriemodellen van het merk die pronken met het nieuwe "Volkswagengezicht".
Daardoor oogt de voorpartij wilskrachtiger en tegelijkertijd dynamischer en sierlijker.
Ook de achterkant werd indruk- wekkender.
Die past eveneens in de huidige stijltrend van Volkswagen.
De LED-lichten, die als het ware een kenmerkende "handtekening" vormen van het merk, maken daar deel van uit.

Een gullere uitrusting

De nieuwe Jetta zal aangeboden worden met 7 motoren (4 op benzine en 3 turbodiesels),
waarvan de vermogens zich uitstrekken van 75 kW tot 147 kW en in 3 uitrusting- sversies (B2B-line, Comfortline en Sportline).
Zijn prijs-uitrustingsverhouding is een van de beste uit het segment.
De standaarduitrusting omvat de semi-automatische klimaatregeling (Climatic), 6 airbags, actieve hoofd-steunen vooraan, een elektro- mechanische stuurbekrachtiging, elektrisch bediende ruiten voor- en achteraan,
centrale vergrendeling met afstandsbediening,elektrisch verstelbare en verwarmbare buiten- spiegels, alsook 16-duimsvelgen met banden in de maat 205.
De onderkant van de voor de instru- menten, de deurbekledingspanelen en de middenconsole gebruikte kunststoffen is ook geschilderd, waardoor ze extra aanzien krijgen.

Motoren - 6 van de 7 motoren met rechtstreekse inspuiting

Op de basisbenzinemotor van 75 kW (102 pk) na, zijn alle motoren voorzien van
rechtstreekse inspuiting (FSI of TDI): 1.6 FSI van 85 kW (115 pk), 2.0 FSI van
110 kW (150 pk) en - later - 2.0 T FSI van 147 kW (200 pk) bij de benzinemotoren en
1.9 TDI van 77 kW (105 pk), 2.0 TDI van 103 kW (140 pk) - plus zijn Belgische variant van 100 kW (136 pk) - en van 125 kW (170 pk) bij de diesels.
De TDI's en de T FSI zullen onder andere beschikbaar zijn met de DSG-versnellingsbak met een dubbele koppeling die uitblinkt door zijn rendement en levendigheid.
De versies van 75 kW en 110 kW zullen ook verkrijgbaar zijn met een automatische 6-versnellingsbak.
De nieuwe Jetta zal vanaf de herfst van 2005 ook aangeboden worden met een dieselpartikelfilter.

Grensoverschrijdend - markten en Mexico

De Jetta wordt vervaardigd in Mexico, in de Volkswagen-fabriek van Puebla,
waar ultramoderne productie- technieken toegepast worden.
Zo profiteert het koetswerk bijvoor- beeld van het toegenomen gebruik van laserlassen (de lengte van de lasnaden die met dat procédé vervaardigd werden,
werd vermenig- vuldigd met 14) en staalsoorten met erg hoge sterkte.
Dat verklaart, onder andere, waarom de statische en dynamische stijfheid vermeerderde met een waarde van twee cijfers.
Ik vindt het persoonlijk een geslaagde wagen.
Benieuwd naar de prijs,maar daar weten we eind september meer van als hij op de markt komt,groetjes!

10:09 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |