06-05-05

Nieuwigheden bij Volkswagen...

VW Fox

VW wil haar Lupo niet vervangen maar ze zorgen wel voor een prijsvriendelijk alternatief.
De Fox moet het opnemen tegen Logan's en andere 8.000 ¿ auto's, dumpingprijzen naar Wofsburgse begrippen.
Het grote VW-logo op het radiatorrooster en de lichtblokken lijken sterk op de Polo van een vorige generatie.
't Is eigenlijk geen brandnieuwe auto, want in Brazilië waar hij ook wordt gebouwd toert hij al een tijdje rond. Het interieur is opgebouwd zoals we dat van VW gewend zijn degelijk en strak.
De grote ronde teller, die direct opvalt, huist de snelheidsmeter, een toerenteller en het brandstofpeil.
Hij roept onuitwisbare herinneringen op aan de 1303.
Dank zij de hoogte van 1,54 m ervaar je een ruim plaatsaanbod en een heldere sfeer aan boord.
De achterbank is verstelbaar over 15 cm, hierdoor varieert het koffervolume van 260 tot 1016 liter. ABS, 2 airbags, in de hoogte verstelbaar stuurwiel én bestuurderszetel zijn standaard, ESP is een optie.
Voorlopig vinden we onder de motorkap enkele oude bekenden, de 1.2 en de 1.4 benzinemotoren.
Voor de veelrijders is de 1.4 TDI leverbaar.

(G. Verhoeven)
www.volkswagen.be

Leuke auto voor de jongeren,niet?

22:56 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Mijn job...

Tja, mijn bijnaam op het werk is Rudy ré,vandaar de tittel van mijn andere blog maar wat doe ik daar zoal,
wel ik ben autotechnieker bij garage Buslot (volkswagen - Audi verdeler)
en mijn job houdt in het VW-Audi gamma te onderhouden en te herstellen.
En dat is de dag vandaag niet zo eenvoudig meer,
gedaan met de mecanieker van vroeger met de hamer en de beitel!
Heden komt er heel wat meer bij kijken dan dat,
speciaal gereedschap per type voertuig of motor,
zelfdiagnose,interactieve funkties,OBD en interactief storingzoeken via merkgebonden computers,
een hoop stuurdozen(updates mogelijk online bij de recentste voertuigen),
netwerken in de voertuigen bv;CAN-aandrijving,CAN-comfort,LIN-bus,Most-bus,Bleuthoot,enz.

Dus wou ik even laten zien dat het soms niet zo eenvoudig meer gaat als vroeger,
om een voorbeeld te geven.

Een klant komt binnen met de klacht dat zijn Volkswagen touareg 5.0l V 10(10 cilinder,230Kw,313Pk)


vermogenverlies heeft en soms zelfs maar maximum 70 km/u rijdt!
de VAS 5051B (diagnose-pc ) geeft geen storingen aan op de software van het voertuig en tot ongeveer 120km/u is er geen enkel probleem (acceleratie als een raket) en aan ongeveer deze snelheid treed er vermogenverlies op!
Na overleg,proefritten,telefoons met d'ieteren en mails wordt er beslist beide turbo's te vervangen

Onderstel,motor en versnellingsbak worden in één gedeelte langs onderen uitgebouwd
Eenvoudig denk je?>
Kijk dan maar even hier!
Deze brok komt er langs onderaan uit na 8 uur sleutelen en wordt opgevangen door een speciale hydraulische lift, die je onderaan op deze foto ziet
Om de omvang van het complete onderdeel te laten overkomen heb ik er mij eens opgezet.

Dus na alles terug te monteren en na alle vloeistoffen terug op peil te brengen heb ik de beide turbo's vervangen,omcirkelde gedeelte op volgende foto.

Als het moet,moet het maar!

Zo nu weten jullie wat ik doe om mijnen boterham te verdienen!
Lig er niet wakker van,ik soms wel hoor maar dat hoort bij mijn job,groetjes!

18:07 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Relax,je rijdt met de nieuwe Polo...

De nieuwe Polo verandert alles

Zelden werd een auto zo terecht "nieuw" genoemd.

Want bij de nieuwe Polo werden niet alleen maar enkele details verbeterd.
Neen: hij is van boven tot onder nieuw.
Nieuw koetswerk. Nieuwe motoren. Nieuwe standaarduitrusting. Nieuw leven. Nieuwe ziel.

Het enige dat niet werd veranderd, is de altijd even spreekwoordelijke Volkswagen-kwaliteit.

Meer van de polo zien?
Dat kan,klik hier!

15:56 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

De nieuwe Audi A6 Avant...


 
Doordrenkt van sportieve elegantie
De nieuwe Audi A6 Avant kondigt zich aan als een unieke combinatie van design en dynamiek, van rijplezier en functionaliteit.
Kenmerkend zijn de talrijke innovaties, het hoogwaardig comfort en de luxe uitrusting.

De krachtige TDI- en benzinemotoren met maximaal acht cilinders en 335 pk vormen de basis voor de suprematie van de nieuwe A6 Avant.
Zijn interieur straalt sportieve flair uit en is ergonomisch een pareltje.
Ook de bagageruimte is hoogwaardig en innovatief.
Uitgekiende bevestigingsmogelijkheden, met veel slimme oplossingen, zorgen voor ongekende veelzijdigheid en een grote mate aan flexibiliteit.

Het lijnenspel combineert de kenmerkende en herkenbare Audi-stijl met essentiële elementen van de nieuwe, vooruitstrevende trend van het merk met de vier ringen : het trapeziumvormige design van het Singleframe-radiatorrooster, de tweedelige achterlichten.

15:28 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Singelframe-radiatorrooster op de Audi A8!

Vanaf vandaag krijgen alle versies van de Audi A8 het exclusieve Singleframe-radiatorrooster, dat tot dusver voorbehouden was aan de A8 W12, de A6, de A4 en de A3 Sportback.

Het kenmerkende design van de voorsteven is eveneens terug te vinden in de cockpit van de A8.
Centraal op de nieuwe generatie sturen prijkt immers het gestileerde trapezium,
Tegelijkertijd met die “gedaanteverwisseling” maken nieuwe technologieën hun debuut op het vlaggenschip van Audi.

Bij de adaptieve dynamische bochtenverlichten met meesturende lichten (optie) gaan de lichten uitzwenken in functie van de snelheid en de stuurhoek.
Het resultaat is zichtbaar : de weg wordt duidelijk beter verlicht in de bochten, gezien de verlichte zone bijna verdubbeld.
De lichten gaan bovendien automatisch branden wanneer bij een snelheid van minder dan 70 km/h de bestuurder de knipperichten activeert of het stuur in een grote hoek draait.
Het krachtige Xenon Plus verlichtingssysteem maakt deel uit van dit pakket.

Een tuner voor de ontvangst van digitale radiouitzendingen behoort eveneens tot de nieuwigheden van de A8 (optie). Deze digitale radiotechnologie maakt een ontvangst in cd-kwaliteit mogelijk, vrijwel zonder kwaliteitsverlies.
Daarbij komen een duidelijk grotere verscheidenheid aan programma’s en - in de toekomst - nieuwe diensten zoals bijvoorbeeld radiotekst.

Zo zie je maar de technologie staat niet stil,groetjes!

13:25 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Beste bezoekers,

nog even geduld want ik zie dat er hier al enkele bezoekers zijn geweest maar ik ben nog maar net bezig aan deze blog,ondertussen kun je een kijkje nemen op mijn ander blogje!
Nogmaals mijn excuses, ik doe mijn best deze blog zo snel mogelijk op te vullen,groetjes!

12:04 Gepost door Rudy r | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |