09-06-07

De nieuwe Golf variant B2B-line...

gv2

Praktisch en mooi: de Golf Variant B2B-line voegt beide eigenschappen samen tot één auto die inspireert. Het design alleen al van de Golf Variant B2B-line bewijst dat functionaliteit uitstekend kan worden gecombineerd met een stijlvolle vormgeving.
Met de bekende ‘Golf look’ afgewerkt met sierlijke chroomtoetsen in en rond het radiatorrooster, in de lichtblokken en op de bumper beschermlijsten, zorgt hij voor een zeer dynamische verschijning. Verkrijgbaar in alle koetswerkkleuren en met een brede keuze uit metaalkleuren.
 
Buitenspiegels, deurhandgrepen, bumper en –beschermlijsten volledig in koetswerkkleur, uit welke hoek u de auto ook bewondert, u zult altijd geboeid zijn!
 
Binnenin de Golf Variant wordt u verwelkomd door het elegante en het bijzonder harmonieuze interieur afgewerkt met decoratieve antraciet kleurige inlegplaatjes. De mooi gevormde zetels met stoffen “Glow” –bekleding bieden een geriefelijk zitcomfort dat voor de bestuurder nog verhoogd wordt door de in hoogte verstelbare zetel.
 
gv1
 
 

 De nieuwe Golf Variant staat voor ruimte en flexibiliteit. Want met zijn opmerkelijke koffervolume tot 1.550 liter en zijn talrijke praktische details zoals de gedeeltelijke of volledige neerklapbare achterbank, de vlakke koffervloer met daaronder een praktisch opbergvak, de vele opbergruimtes en zijn 3 bekerhouders (2 voor- en 1 achteraan), is hij op alles voorbereid.

 
gv3
 

 
 
Uitgerust met nog een resem aan handige elementen zal hij u nooit teleurstellen. Zijn automatische airconditioning ‘Climatic’ zorgt voor een aangename binnentemperatuur terwijl de boordcomputer u op de hoogte houdt van alle belangrijke informatie, zoals bijvoorbeeld de kilometerstand en de buitentemperatuur. Ook de elektrisch bediende ruiten voor- en achteraan met comfortfunctie, de elektronisch regelbare buitenspiegels die tevens verwarmbaar zijn en de ruitenwissers met interval wistempo, horen tot de standaard uitrusting van de B2B-line.
 
Ontdek ook de trendline en comfortline versie !
 
Groetjes Van Rudy ré!

11:08 Gepost door Rudy r in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

09-02-07

 

In de Franse International School of Design hebben drie studenten een concept voor een elektrische supersportauto bedacht.
Ze goten het geheel, dat R Zéro – of R0 – werd gedoopt (naar het ontbreken van emissies), in een Audi-maatpak.
 
audi3-1

 

Het ontwerp bestaat enkel op de computer, en plannen om een model op ware grootte te realiseren zijn er vooralsnog niet.

De R Zéro moet op vlak van prestaties de Bugatti Veyron naar de kroon steken.

De studenten voorzien voor elk van de wielen een in de velg ondergebrachte elektromotor.

Die is bij 12.900t/min (!) in principe 183Nm sterk, maar door een reductie in te bouwen klimt dat naar 735Nm.

audi3-2

 

 

Op die vier wielen samen levert dat een trekkracht van 2940Nm op. De ‘arme’ Bugatti Veyron blijft steken op 1250Nm. De R Zéro is evenwel geen pluimgewicht.

De vier motoren wegen 85kg per stuk, maar het batterijpak (800V) zou zo’n 1200kg op de weegschaal zetten. Voeg daar nog de feitelijke auto aan toe en je komt gauw aan 2,2 ton.

Uit berekeningen moet blijken dat ondanks de sportwagen ondanks z’n hoge gewicht in minder dan drie tellen naar 100km/u zou kunnen accelereren.

De topsnelheid wordt –eveneens theoretisch- op dik 450km/u geschat.

Om de bolide aan die snelheden op de grond te houden, wordt de luchtstroom onder de wagen door gevoerd.

Er is een tunnel tussen de grote grille vooraan en de uitsparing tussen de achterste lichtunits. Dat creëert zuigkracht.

19:10 Gepost door Rudy r in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De Q5,hij komt eraan...

De kogel is door de kerk.

Audi legde zijn nieuwe modellenprogramma definitief vast.

Heel Beieren juicht omdat ook de Duitse vestigingen de nieuwe modellen mogen bouwen.

Q5

 

Opmerkelijk is dat de tweede SUV, de Q5, in Ingolstadt zal worden gemaakt.

Dat betekent een bijkomend personeelsbestand van 1.700 werknemers.

Voor dit model wordt 300 miljoen Euro geïnvesteerd.

De Q5 wordt een kleiner broertje van de uitgesproken Sport Utility Vehicle Q7, mogelijk nog sportiever dan de eersteling.

In het laatste trimester van dit jaar wordt in Neckarsulm de R8 sportwagen geconstrueerd.

Met de nieuwe modellen wil Audi binnen minder dan 10 jaar 1,4 miljoen auto’s bouwen.

Dat is bijna het tweevoud van wat op heden van de band rolt.

19:02 Gepost door Rudy r in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

08-02-07

 Het neusje van de zalm...

De nieuwe Audi R8 die stevig uit het vaatje Lamborghini-DNA tapt, is een feit.
 
De sportwagen met permanente vierwielaandrijving, een aluminium koetswerk en een centraal gemonteerde V8 FSI met 420pk en 430Nm (uit de RS4) zal volgend jaar à rato van 15 stuks per dag in het Duitse Neckarsulm tot leven gewekt worden.
 
audi_R8_1

Met een handgeschakelde zesbak – een R-tronic automaat wordt optioneel – gaat de 1,90m brede, 4,43m lange en 1,25m hoge sportwagen naar 100km/u in 4,6 tellen.

 

Audi_R8_2

 

 De topsnelheid bedraagt zo maar eventjes 301km/u want Audi wou hier niet van een snelheidsbegrenzer weten.

Wie nog sneller wil, wacht best op de V10 met meer dan 500pk.

 

En wie er niet genoeg van kan krijgen kan hier nog even verder genieten; Kijk en voel de FSI motor brullen!

22:14 Gepost door Rudy r in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Volkswagen Tiguan...

Volkswagen telt af tot eind 2007, wanneer het met de Tiguan een kleine broer voor de Touareg op de markt zet.
Op de LA Autoshow toont VW – na zich eerder beperkt te hebben tot schetsen  - voor het eerst hoe die eruit zal zien.
De basislijnen voor de Tiguan, die in casu nog luistert naar de naam Concept Tiguan, werden vastgelegd in de Concept A die begin 2006 in Berlijn werd voorgesteld. VW wil een auto bouwen die zich op alle wegen thuis voelt.
4886_tiguanconcept_db2006au02065_medium

 

Een terreinridder als de Touareg wordt het model zeker niet. Een meerderheid van de beschikbare versies krijgt vierwielaandrijving, maar een aantal zal zich zelfs gewoon aan de voorwielen door het verkeer slepen.

De afmetingen van de Tiguan Concept – een lengte van 4,40m, breedte van 1,85m en hoogte van 1,69m – zullen ten opzichte van de definitieve versie nauwelijks nog wijzigen.

In fel contrast met de oranje koetswerkkleur en zelfs gekleurde accenten in de banden, staat het overwegend in zwart uitgevoerde interieur.

 Dat er toch geen bekrompen sfeer heerst, is volgens de constructeur te danken aan het grote panoramische glazen schuifdak.

 Dat meet 1,34m bij 0,85m. Er is ruimte voor vijf inzittenden en de achterbank kan in de lengte worden versteld.

 De Concept Tiguan kan voorwerpen tot 2,5m lang vervoeren dankzij een asymmetrisch neerklapbare achterbank.

 Met meer details wacht VW tot wanneer de naam Tiguan niet meer wordt voorafgegaan door ‘Concept’.

21:59 Gepost door Rudy r in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

CrossTouran nieuw lid in VW's Cross familie...

Na de Sportieve GTI en de potig aangeklede R-uitvoeringen, de zuinige Polo BlueMotion (waarvan naar verluidt ook nog een Passat in de pijplijn zit), is er nu de polyvalente familie Cross.

vw-crosstouran-1

Overigens hoeft de klant zich bij heel dat 'polyvalente' niet al te veel voor te stellen, zoals verderop zal blijken. Eerder al waren reeds een CrossPolo (december 2003) en CrossGolf aan het aanbod toegevoegd. In ons land worden ze nog nauwelijks in het wild gespot, maar wereldwijd is één op tien Polo's van het avontuurlijke type. Nu voegt het merk de CrossTouran aan het lijstje toe.

crosstouran-2

De CrossTouran krijgt een met 12mm verhoogde bodemvrijheid. Onderhuids is hij evenwel identiek aan de reeds gekende versies en hij sleept zich dus ook gewoon aan de voorwielen door het verkeer.

crosstouran-3

De stijlelementen die het model ontleent aan stoere 4x4's moeten dus zeker niet verward worden met de mogelijkheid om ook effectief het onverhard op te zoeken. De opsmuk is talrijk; zo is de standaard dakreling uitgevoerd in mat geanodiseerd aluminium dat past bij het mat verchroomde uitzicht van het nieuwe bumperschild vooraan. Ook de grote luchthapper onderaan wordt omlijst met een mat verchroomde strip.

 

Alle robuuste beschermingselementen (onderkant van de bumpers, drempel- en wielkastverbreders, flankbescherming) zijn uitgevoerd in gekorrelde zwarte kunststof. De banden van verschillende afmetingen - 215/50 op lichtmetalen 17-duimsvelgen van 6,5" breed vooraan en 235/45 op velgen van 8" breed achteraan - benadrukken het karakter van de CrossTouran.

 

Vanaf de lancering dit voorjaar zullen drie benzineversies en drie TDI's (met standaard partikelfilter) beschikbaar zijn, met een vermogensspectrum van 102 pk tot 170 pk. Het hoogtepunt is de TSI-motor met dubbele drukvoeding, die standaard gekoppeld wordt aan de DSG-versnellingsbak.

21:47 Gepost door Rudy r in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

TSI : minimaal verbruik en maximaal vermogen...

TSI-motoren met dubbele drukvoeringen.

content_Par_0034_Image

Ter gelegenheid van het internationale Autosalon van Frankfurt 2005 stelt Volkswagen een baanbrekende innovatie voor op het vlak van de aandrijving: de "Twincharger", de eerste FSI-motor ter wereld met dubbele drukvoeding.
Dankzij de combinatie van een turbo en een mechanisch aangedreven compressor ontwikkelt deze compacte 1,4 liter-motor met rechtstreekse inspuiting tot 125 kW (170 pk) en stelt hij tussen 1.750 en 4.500 t/min. een maximumkoppel van 240 Nm ter beschikking.

content_Par_0035_Image

Deze motor ontwikkelt een vermogen van 90 kW (121 pk) per liter.
Dat is een topwaarde voor een standaardviercilindermotor.
Bovendien levert de "Twincharger" een koppel dat overeenstemt met dat van een atmosferische motor met een cilinderinhoud van ongeveer 2,3 liter.
Het verbruik daarentegen ligt 20 % onder dat van een dergelijke motor.

Een andere variant van die vernieuwende TSI-motor zal kunnen beschikken over een vermogen van 103 kW (140 pk) (en een maximumkoppel van 220 Nm).
Die zal vanaf de lente van 2006 verkrijgbaar zijn, eerst op de Touran - de compacte monovolumewagen van Volkswagen - en later op de Golf.

content_Par_0036_Image

21:14 Gepost door Rudy r in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

TSI : Minimaal verbruik en maximaal vermogen...

TSI-motoren met dubbele drukvoeringen.

Ter gelegenheid van het internationale Autosalon van Frankfurt 2005 stelt Volkswagen een baanbrekende innovatie voor op het vlak van de aandrijving: de "Twincharger", de eerste FSI-motor ter wereld met dubbele drukvoeding.

Dankzij de combinatie van een turbo en een mechanisch aangedreven compressor ontwikkelt deze compacte 1,4 liter-motor met rechtstreekse inspuiting tot 125 kW (170 pk) en stelt hij tussen 1.750 en 4.500 t/min. een maximumkoppel van 240 Nm ter beschikking.

content_Par_0035_Image

Deze motor ontwikkelt een vermogen van 90 kW (121 pk) per liter.
Dat is een topwaarde voor een standaardviercilindermotor.
Bovendien levert de "Twincharger" een koppel dat overeenstemt met dat van een atmosferische motor met een cilinderinhoud van ongeveer 2,3 liter.
Het verbruik daarentegen ligt 20 % onder dat van een dergelijke motor.

content_Par_0036_Image

Een andere variant van die vernieuwende TSI-motor zal kunnen beschikken over een vermogen van 103 kW (140 pk) (en een maximumkoppel van 220 Nm).
Die zal vanaf de lente van 2006 verkrijgbaar zijn, eerst op de Touran - de compacte monovolumewagen van Volkswagen - en later op de Golf.

content_Par_0034_Image

21:04 Gepost door Rudy r in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

28-08-06

De scIROCco...

Deze avond onthulde Volkswagen in Berlijn de concept car Iroc.
De constructeur zal die tentoonstellen op het Autosalon van Parijs.
De productieversie zal in de loop van 2008 het gamma vervoegen.
Wellicht blaast VW dan de naam Scirocco (waarvan Iroc wellicht niet toevallig het midden uitmaakt) opnieuw leven in.
De door Giorgetto Giugiaro getekende Scirocco maakte al furore in de jaren ’70 en ’80.
In 1992 werd het model afgelost door de Corrado.

De concept car is geheel binnenshuis getekend onder supervisie van de nieuwe ontwerpchef Murat Günak.
Het 4,25m lange, 1,80m brede en 1,40m hoge model maakt uitvoerig gebruik van Golf-technologie.
De koets onthult heel wat voor VW vernieuwende stijlelementen.
De smalle koplampen lopen slechts een beetje door in de flanken, de vorm van de grille is geheel nieuw, de achterlichten zagen we niet eerder bij VW en het merklogo wordt zelfs bovenop de motorkap (en niet langer tegen de grille) aangebracht.
De V-vormige motorkap vloeit over in de A-stijl die de aanzet geeft voor een weinig gebogen dakpartij.
Dat suggereert dat de achterste inzittenden onder het glazen dak veel hoofdruimte krijgen.
In de kofferbak zal je minstens 300 liter kwijt kunnen en de achterbank met plaats voor twee volwassenen wordt met zekerheid neerklapbaar.
De groene koetswerktint is een eerbetoon aan de eerste generatie van de Scirocco.
De link met het wegdek wordt gevormd door 19-duims velgen die met dik 235-rubber geschoeid zijn.

Ook de vormgeving van het interieur is fris.
De blauwe verlichting is gebleven, maar het instrumentarium, de spectaculaire middenconsole en de gehele boordplank zijn nieuw, al valt natuurlijk af te wachten wat daarvan tot het seriemodel doorsijpeld.

De wijzerplaten krijgen een uitgesproken 3D-look en in de verluchtingsroosters komt de zeshoekige vorm van de grille terug.
Leder en aluminium zorgen voor een sportieve uitstraling.

Onder de kap van deze Iroc zit een Twincharger (door zowel een compressor als een turbo geblazen) viercilinder benzinemotor.
Die levert in dit geval 210pk, maar VW hint ook meteen naar een instapversie met 150pk.
De technologie wordt gekoppeld aan de DSG-automaat met dubbele koppeling.

2008 wordt weeral een jaar vol nieuwigheden zo te zien!

20:22 Gepost door Rudy r in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |